RSS

De ce trebe să iubim bicicletele (şi ele pă noi)

29 Jan

Bulă Întâiul vă va spune dragii mei supuşi de ce trebuie să iubim bicicletele. Ca pe viitor fiecare dintre noi să-şi procure (dacă n-aveţi bani daţi iama în boxele vecinilor, mai ales dacă-s pensionari) şi să devenim un popor sănătos ca olandezu’ care după ce pufăie o maria şi-o scoate din organism pedalând ca un obsedat spre curvele din Cartierul Roşu şi un popor econom că nu mai dăm la benzinărie nici măcar bani mărunţi şi să putem să ne refacem şi noi stocu’ de bere la bidon 2,5 l.

Dar să vă zic io de ce m-am coaxat pe bicle. Era o dupăamiază liberă nefiind obligat să mă duc să dorm la scârbiciu. Iar Bulă Întâiul când ie acasă se culturalizează. Şi tocmai făceam un rebus pe weceu când îmi zbârnâie celularu. Răspund ca boul (uneori şi Bulă al vostru e bou, dragi supuşi, dar numa un pic). Şeful că cică să mă arunc urgent la scârbici că are de comunicat ceva. Bula-n el, i-am urat în gât şi-am tăiat-o la locu’ de tortură. De ce credeţi că ne chemase îmbuibatu’? Ca pă timp de criză să ne oftice la ficaţi. Ne-o arătat la toţi sclaveţii d-acolo noul lui jipan luat de la unu căruia îi murise lizingul la intrare. Şi se umfla în pene ca ăla în izmene.

Ne-am înghiţit fierea ce ne izvora din invidia necesară, i-am urat nişte bule-n cur şi-am plecat nervoşi să ne descărcăm de nervi la crâşmă. Şi după doo sute de ceva lui Bulă Întâiul, dragii mei i-o venit. După ce m-am uşurat mi-o venit şi ideea să nu rămân de fraier la nasolu’ cu jip.

Ş-adoua zi cine intră pe poarta plantaţiei motorizat mai ceva ca agentu’ dablă ou sevăn? Aţi ghicit, dragii mei, Bulă Întâiul. Călare ca şi strămoşii mei pe una bucată Pegas rămasă moştenire de la o naşă ce emigrase în SUA. De-a rămas toţi ca la teatrul de păpuşi. Pitesc bicla în depozitul de fiare şi-l aştept pă nasolu’ de boss. Se miră el la mine ca ciorba la lăutari că ce repede am ajuns pentru  prima oară în istoria firmei la munci. Eu, cu glasul meu de conducător, glasul tu(r)nător a lu’ Bulă Întâiul i-am răspuns rece: Am ajuns cu Merţu boss. Mi-am luat Merţ. De la un vecin care a rămas orfan, văduv şi şomer. I l-am cumpărat până să-şi dea foc în faţa primăriei. Da’ nu-i la mine că l-am trimis pe Bulă JR (ăl mare al meu, vă zic io mai încolo dă iel) să-l spele. Pleacă şefu, mă duc şi io la post să dorm, se face ora de plecat acasă.Plec la crâşmă.

A doua zi mă aştepta şefu la el în birou. Nici n-apuc să-l complimentez spunându-i că arată mişto jipulcu haita de maidanazi pişându-se pe roatele lui că mă şi ia în primire. Ia zi, tot cu Merţu, tot cu….? Bulă Întâiul nu se pierde, dragi supuşi, aşa că dă din cap afirmativ în semn de yes. Şi de ce ai întârziat măh Bulă. La care eu sincer cum mă ştiţi i-am răspuns: Mi-a căzut lanţu’ pe drum, d-aia. Am făcut stânga-mprejur şi m-am dus să-mi relaxez somnu’ de frumuseţe.

 
1 Comment

Posted by on January 29, 2011 in d'ale lu' bula, vorbe

 

Tags: , ,

One response to “De ce trebe să iubim bicicletele (şi ele pă noi)

Leave a Reply

 
