RSS

Durere cronică de film: codul sursă nu-i pe surse

10 Apr

Dacă-i duminică e film. Un fil din 2011 pe care Bulă îl RECOMANDĂ. Măcar pentru poveste, că jocul actorilor nu o să ia nici măcar o mânuță din Oscar. Filmul e botezat Source Code și-l are în prim plan pe căpitanul Colter Stevens (jucat de Jake Gyllenhaal), brav pilot de elicopter în Afghanistan. Pilotul nostru se trezește într-un tren, habar n-ar cine-s ăia de lângă el (mai ales gagica de lângă el), dar unii par să-l cunoască destul de bine. Și când își frământa neuronii cu întrebări de genul: cine sunt și încotro mă duc, trenul explodează. Iar soldățelul nostru se trezește îmtr-un soi de capsulă. Iar unii îl informează că e parte dintr-un experiment și că trebe să se întoarcă în tren și-n 8 minute să afle cine-i atentatorul, unde-i bomba și… cam atât.

Explicațiile cu experimentu țin de fizică cuantică și alte prostii, așa că nu vă plictisesc cu amănunte din astea (vedeți filmul). Și începe omul nostru să tot trăiască cele 8 minute și află cine-i nenorocitul cu bomba, se cuplează cu gagica ce stătea lângă el în tren (jucată de Michelle Monaghan), află că de fapt și el e un pic mort (mai trăia una bucată din creier), șeful de laborator vrea să-i șteargă memoria ca să-l folosească mai departe, dar o militareasă miloasă îl trimite în tren pentru 8 minute și îl deconectează de la aparate. Așa că personajul nostru rămâne prins în realitatea paralelă din trenul respectiv. Finalul nu-i chiar ăsta, dar nu pot răpi surpriza spectatorului care vrea să se holbeze la filmocul ăsta. De văzut AICI.